Teveel gefeest? Teveel gegeten? Wat doe je best: dieet (bicky burger) of training (spinning).

We kennen allemaal de crunch en de situp maar zijn ze ook de beste keuze?

Alcohol en dieet gaan (helaas) niet goed samen.

Als je wilt weten waarom, lees verder....

Er zijn verschillende manieren om gewicht te verliezen: een snelle en een trage aanpak. 

Hoe trager de aanpak, hoe consistenter de resultaten. 

Hoe integreer je goede gewoontes in je dagelijks leven?

500 reps uitdaging

03-03-2015

"Woorden zijn dwergen, daden zijn reuzen".

Volg me mee op deze video waarin we een tiental oefeningen doen om zo tot 500 herhalingen te komen.

Iedereen heeft tijd tekort maar zelfs met weinig tijd kan je vetten verbranden en spiermassa behouden!
Met deze eenvoudige tips kan je aan de slag om tijdsefficiënt te werken aan een slank figuur.

Of jij nu op dit moment gecoacht wordt, doet er niet toe maar hieronder enkele redenen waarom een personal coach voor jou geen overbodige luxe is...

Geen tijd om naar de fitness te gaan. Klik hier voor 10 min buikspieren met eigen lichaamsgewicht. Wist je trouwens dat een reclameblok op televisie soms zolang duurt??

De weg naar een gezonder leven doe je in kleine stapjes. Het is belangrijk om op zoek te gaan naar aanpassingen die we op een eenvoudige manier kunnen integreren in ons dagelijks leven met een zo hoog mogelijk rendement. Hieronder vind je de eerste reeks van drie met vijf eenvoudige onderbouwde tips.

Dit is het vervolg op hoe je met enkele eenvoudige tips gewicht kan verliezen. Probeer niet je volledige levensstijl aan te passen maar probeer één kleine aanpassing per keer. Deze tips hebben hun nut reeds bewezen, dus kies deze die voor jou het  beste resultaat geven.

Ooit gehoord van foamrollen? Nee?Lees dan verder.

Hoe goed zouden we ons voelen als we voor iedere training of net voor het slapen gemasseerd  zouden worden? Absoluut geweldig. Helaas is het praktisch en financieel onhaalbaar om iedere dag naar de kinesist te gaan. Daarom bestaan er sinds kort foamrollen in alle kleuren, maten en hardheden.

Een nieuwe start is ook een periode van goede voornemens. Een gezondere levensstijl staat voor velen bovenaan het lijstje maar zonder een concreet plan zijn je slaagkansen beperkt.
Gebruik deze basisprincipes om je goede voornemens te integreren in je dagelijkse leven.

Recente studies tonen aan dat 3 intervaltrainingen van 20 min per week volstaan om vetten te verbranden. Hier werken we 3 schema's uit die je vetten doen smelten als sneeuw voor de zon... 
Dus doe je sportkledij aan en we gaan van start.

Een groot deel van de populatie is chronisch overgestresseerd.

Eén van de beste manieren om stress te lijf te gaan, is door te mediteren.
Mensen hebben vaak een vertekend beeld van meditatie. Het is niet bovenaards of alleen voor hippies, je hoeft ook geen speciale houdingen aan te nemen.

Integendeel het is heel eenvoudig en iedereen kan dit oefenen en je moet er slechts  5 minuten tijd voor nemen.

Een squat is de best gekende en meest gebruikte beweging in iedere degelijke krachttraining of in elk vetverbrandingsprogramma.

Hier bespreken we kort de voornaamste aandachtspunten en de meest voorkomende fouten.

We weten allemaal dat slaap belangrijk is. Toch denken we vaak dat dit niet voor ons van toepassing is. Onderzoek toont aan dat we een slaaptekort creëren door het "vrijwillig uitstellen van slaap".

Kortweg: we kijken te lang televisie of checken onnodig onze facebook.

Slaap is even belangrijk als goede voeding en voldoende lichaamsbeweging.

Het vetverbrandend en spierversterkend effect van sommige buikspieren is groter dan dat van andere.

Totale buikspieren oefeningen zoals plank en mountainclimber geven duidelijk betere resultaten dan geïsoleerde oefening zoals crunches en sit-ups. 

Lange, rustige cardiotraining is de best gekende manier om vet te verliezen. Maar geeft het de beste resultaten voor de beperkte tijd die we hebben? Korte interval training zou veel efficiënter zijn om gewicht te verliezen. We vatten het even voor jullie samen.

TRACEGENT kan je vanaf nu ook op Facebook volgen. Geen commercieel aanbod maar tips die je beter leest. Kijk wat we je willen meegeven.

Ieder jaar komt er wel een nieuwe trend uit. Sommige verdwijnen, andere zijn blijvers. Spinning is zonder een twijfel een blijvertje. Maar stel je hebt maar 1u tijd om te sporten deze week en je moet kiezen tussen onze 'Get Fit, Stay Fit' of Spinning

Gaversesteenweg 477 Merelbeke 9820

T 0497 53 44 35