Waarom personal training?

Zonder pijn

Pijn heeft in veel gevallen een belangrijke signaalfunctie. Het vertelt ons wanneer ons lichaam de belasting (training) niet aankan. Ontstekingsremmers en warmtesprays verdoezelen de pijn en vormen dus geen oplossing. Veel efficiënter is personal training op basis van aangepaste oefeningen die geen pijn veroorzaken en een progressieve opbouw van de belasting.

Minder blessures

Heel veel blessures zijn het gevolg van de manier waarop we dagelijks bewegen. We zitten te veel, we bewegen asymmetrisch (racketsporten), ons bewegingspatroon is fout (compensaties in de rug of knie bij dagelijkse handelingen), we hebben een trauma opgelopen (contactsporten), … De oorzaken van die blessures moeten altijd eerst bepaald worden. Pas dan kunnen oefeningen uitgewerkt worden die focussen op het verminderen en voorkomen ervan.

Betere prestaties

Wil je beter presteren op het sportterrein? Dan moet je werken rond de eigenschappen die specifiek het verschil maken in jouw sport. TRACEGENT helpt je bepalen op welke manier je je sportprestaties op de meest efficiënte manier kan verbeteren. En dat doe je niet alleen door louter te lopen, voor velen nochtans de enige vorm van conditietraining die ze kennen en doen. Er zijn heel wat betere alternatieven die een veel grotere invloed zullen hebben op je sportprestaties. Programma’s waarbij kracht, explosiviteit én conditie in het trainingsschema ingepast worden. Ook voor (competitie)sporten waar dit niet evident lijkt.

Vetten verbranden

Het is moeilijk om op gewicht te blijven vandaag de dag. Gemiddeld per dag zitten de meeste mensen 8 uur aan een bureau en 2 uur in een auto. Je metabolisme komt op een superlaag pitje te staan waardoor je spieren wegsmelten en het vertpercentage toeneemt. Het is geen uitzondering dat mensen 1/3 van hun lichaamsgewicht bestaat uit vet.

Ook onze voeding is een harde noot om kraken. Zelf al doen we ons best door bijvoorbeeld meer muesli en yoghurt te eten de hoeveelheid toegevoegde suikers is groot. In 1 cola zit meer suiker dan we die dag nodig hebben. We zijn verslaafd aan de toegevoegde suikers zonder het te beseffen.

Voor velen is lopen of fietsen dé manier om terug op gewicht te komen. Dat kan lukken als je van plan bent om er heel veel tijd in te steken. Maar er bestaan veel efficiëntere manieren om vetten te verbranden voor mensen die zo efficiënt mogelijk willen trainen.

Beter in je vel

Na de eerste trainingen zie je lichamelijk nog weinig verandering. Het aangepast trainen zal er echter snel voor zorgen dat je spieren soepeler worden, je houding en je conditie verbeteren en je spiertonus toeneemt. Je lichaam ondergaat een positieve verandering en dat zorgt ervoor dat je je beter gaat voelen. Een lichaam dat goed functioneert, verhoogt ook je zelfvertrouwen en je productiviteit! Je gaat opnieuw vrijer beweging, zonder angst op blessures. Je past weer in een maatje minder en hoeft je buik niet meer angstvallig te verbergen. Of je hebt nog energie waar je vroeger na het werk alleen maar verlangde naar je zetel.

Vragen?

Meer informatie over onze personal training programma’s en blessurepreventieformules? Vul dan onderstaand formulier in.


* verplicht veld

Gaversesteenweg 477 Merelbeke 9820

T 0497 53 44 35